Jyderup Sangforening så dagens lys d. 4. september 1925. Kriteriet for at blive optaget som medlem var ifølge foreningens første vedtægter, at man kunne synge rent og var over konfirmationsalderen! Man mødtes én gang om ugen for at øve på Jyderup Skole, hvor man sang af hjertens lyst. Men man var også meget ude og afholde koncerter i kirker, på plejehjem og i foreninger.
Af medlemmer var der i begyndelsen 60, men man har senere været oppe på at have et medlemstal på omkring 100. Kontingentet var i begyndelsen 50 øre pr. måned, men man kunne også vælge at være passivt medlem – det kostede 2 kr. om året. På et tidspunkt tog man navneforandring til Jyderup Sangkor. Koret eksisterer stadig i bedste velgående og har i dag ca. 40 aktive medlemmer. Billedet er fra sangkorets 40 års jubilæum i 1965.